Svar: Morgengrød
14. august 2010
Alder:
12 mdr.
Hej med dig
Det lyder som en rigtig lækker morgengrød, og der er ingen problemer i at din dreng får dette og spiser det samme som I andre :)
Sundhedsstyrelsen har den 27. maj 2010 udsendt nye retningslinjer vedr. D-vitamin til børn.
Det anbefales nu at alle børn 0-2 år får 10 mikrogram (400IE) D-vitamin dagligt. Dette gives til de mindste børn som dråber.
Børn kan fra ca. 1½ års alderen tilbydes en multitablet dagligt, som indeholder 10 mikrogram D-vitamin. Den vil dække barnets behov og barnet behøver ikke også at få d-dråber. En multitablet gives normalt tidligst fra 1½ års alderen på grund af risikoen for fejlsynkning.
Jerntilskud behøver din dreng normalt ikke at få mere, hans jernbehov skal derimod dækkes via kosten. Har du stadig jerndråber tilbage, så kan du bare bruge dem op, han kan ligeså godt få dem, du skal ikke smide dem ud :) Den multivitaminpille han evt. vil få når han bliver 1½ år, vil også indeholde lidt jern.
Rigtig meget held og lykke fortsat :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske